Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
"Uczenie się nie jest efektem nauczania.
Uczenie się jest efektem działania podejmowanego przez tego, który się uczy".
John Caldwell Holt
© Wszelkie prawa w zakresie kopiowania i upowszechniania zamieszczonych na tym blogu tekstów i zdjęć w celach publicznych są zastrzeżone. Teksty i zdjęcia nie mogą być publikowane i powielane bez pisemnej zgody autorki.
Jeśli chcesz coś skopiować proszę napisz do mnie: m.m.kosicka@gmail.com
Natomiast w zaciszu domowym ze wszelkich pomysłów, metod, sposobów korzystajcie proszę do woli :)

17 lutego 2015

Kalendarz wielkopostny dla dzieci starszych cd. - materiały do wykorzystania

W zeszłym roku Wielki Post przeżywaliśmy razem ze Świętymi i Błogosławionymi Kościoła Katolickiego. Pomagał nam w tym nasz kalendarz wielkopostny - opisany szerzej tutaj (klik).

Ostatecznie wyglądał tak :)


Tutaj zamieszczam pozostałe materiały do niego - może Wam się przyda i skorzystacie.
Wrzucam z możliwością edycji, gdybyście chcieli opowiedzieć swoim dzieciom o innych wspaniałych Świętych - jest ich bez liku na szczęście :)))

Wizerunki Świętych i Błogosławionych
Liczby  1-40

W podgladzie wydaje się, że liczby są poprzestawiane, ale gdy plik ściągniecie wszystko będzie w porządku :)

Ja starałam się dobrać jak najwięcej świętych i błogosławionych dzieci lub szukałam wizerunków wybranych świętych z ich dzieciństwa lub młodości - jak w przypadku św. Jana Pawła II czy św. Urszuli Ledóchowskiej. Dzieciom łatwiej jest utożsamiać się z innymi dziećmi. Zależało mi również by jak najwięcej osób było naszymi rodakami z tego samego powodu. Prościej jest nam się utożsamiać się z innymi Polakami.

W naszym kalendarzu znalazło się też trzech specjalnych "Świetych" ;) 
Na trzy ostatnie dni przygotowałam do przyklejenia zdjęcia naszych dzieci - była to forma zaproszenia ich do świętości. 


W końcu każdy może świętym być, jak śpiewa ulubiona przez nas Arka Noego.

9 komentarzy:

  1. Witajcie, nie wiem dlaczego ale dopiero teraz natrafiłam na waszego bloga! ? Super pomysły i gratulacje. Trzymajcie tak dalej. My też w ED. To nasz 3 rok i nie żałujemy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Podpatrz i ściągnę :) Ciekawa rzecz dla dzieci. Dziękuję za materiały.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny pomysł na kalendarz :) Ściągnę od Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sciagajcie, sciagajcie!
    Bardzo sie ciesze, ze Wam sie przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak czytam tego bloga.Ciekawe co będzie jak pojawią problemy finansowe w rodzinie i ojciec nie będzie w stanie samodzielnie utrzymać rodziny i żona będzie Mu musiała pomóc i co wtedy?Nie ma gdzie dzieci zostawić.Szybkie szukanie przedszkola (a ciężko z tym teraz jest),opiekunki,podrzucanie do babci, a miała być sielanka.Wszystko ma swoje plusy i minusy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że każdy rodzic ED liczy się z możliwością przerwania tej formy nauki swoich dzieci. Z różnych powodów. I finansowy nie jest tu na pierwszym miejscu mam wrażenie. Oczywiście to też jest bardzo ważny aspekt. Dlatego ile rodzin ED, tyle stylów i sposobów nauki. Trochę rodzin tak uczących swoje dzieci już znam i każda robi to "po swojemu" :) Poza tym to wcale nie jest sielanka.. niestety. Przynajmniej dla rodzica - dla dzieci jest bardziej, tak sądzę ;). Nie wiem czy one się zgodzą :P
      Ale rodzic musi rezygnować często ze swojego wolnego czasu, z pracy zawodowej, ograniczyć pasje. Na pewno przy większej ilości dzieci i gdy są młodsze. Tak jest u nas. Ja jak mam kryzys to się złoszczę i gadam, że mam już dość i "niech sobie idą do szkoły.." ;) Jednak dla mnie ten czas i wysiłek nie są stracone. Ja uważam, że je bardzo intratnie inwestuję :) I nie mam poczucia - tak jak miałam pracując zawodowo - że mój wysiłek idzie na marne lub jest nie doceniany. Czasami czuję się wykończona, ale odczuwam wielką satysfakcję z tego, co udaje nam się osiągnąć.
      Doskonale zdaję sobie sprawę, że taka domowa nauka nie musi być zawsze. I gdy ktoś się nas pyta, "do kiedy planujemy ED" zawsze odpowiadam, że nie wiem. To zależy od dzieci. Na razie staramy się planować bloki trzyletnie, czyli SP 1-3, SP 4-6.. Ale zawsze może się zdarzyć, że trzeba będzie przerwać naukę w domu. Również z powodów finansowych. Chociaż je najmniej biorę pod uwagę ;) Jednak te lata, które już za nami, dają mi gwarancję, że nawet gdyby dzieci poszły do szkoły "zwykłej" że tak powiem, to świetnie sobie poradzą. Gdybyś drogi Anonimie maiła jakieś pytania - z chęcią odpowiem :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. A pro po powyższego komentarza :) Też takie czasami dostaję :) To chyba nazywa się zazdrość?

    Wspaniały kalendarz adwentowy!
    Ja miałam przygotować zajęcia z katechezy dobrego pasterza le wydałam mnóstwo pieniędzy na pomoce do nauki czytania ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że raczej niezrozumienie ED ;))
      Cieszę się, że kalendarz się podoba. Jest dosyć bogaty w treść, więc na pewno będziemy do niego wracać. W tym roku mamy dużo prostszy ;) postaram się opisać.
      A podręczniki do KDP czekają na liście rzeczy do kupienia :)

      Usuń